Det här är mitt första inlägg i vår reseblogg!
Och idag är det 250 dagar kvar tills vi är Påväg!
En resa jag har drömt om sen jag vad liten Som går igenom
Sydamerika till machu pichu.
Jag och pappa gör denna res tillsammans. När jag har pratat med mina vänner om detta får jag alltid frågan "vem ska du åka med?" Och när jag svarar pappa så blir folk ganska chockade. Det är ganska ovanligt att resa på en långresa med en förälder när man är 22 år.
Men pappa är nog den enda jag skulle kunna tänka mig att göra denna resa med.
Vi har i stortsett exakt samma intressen och inställning när vi reser. Vi vill få ut så mycket som möjligt! Det finns ingen tid att slösa! Det är även samma typ av saker vi tycker är roligt, vi hoppar gärna konstmuseerna och tittar gärna på folk från en uteservering med en kopp cafe eller gör
Något mer aktivt! Vi har även en del åsikter som
Skiljer sig åt och detta tror jag kan leda till många roliga disskutioner! Det är
Även en stor trygghet att resa med en förälder. Man
Känner sig betydligt säkrare!
Såklart det finns en del nackdelar också som pappas dåliga morgonhumör i 2 månader??
Men på en sån här resa kan man inte fokusera på sånt!
Längtar mer och mer för varje dag!
/Michelle
