Jag letar efter spanskans upp och nervända frågetecken!
Finns det på våra tangentbord?
Hittar det inte.
Jag har i alla fall börjat gå en spanska kurs på ABF
Inte den skarpaste kursen för dom skarpaste knivarna i lådan.
Men ändå!
Me llamo Frank!
Que Hace?
Soy es compradores y vigilante es Karolinska Institutet.
Undrar om det blev rätt?
Jag tror att vår framtida resa blir lite roligare om man kan några ord spanska.
Kanske kan blanda lite engelska och spanska.
Hoppas min dotter kan mer och hjälper mig.
En öl kan jag beställa.
Men när jag behöver vet annat så blir det svårare.
Det är grammatiken som är svårast.
Det är den alltid.
Spanska språket böjer inte som vi är vana vid.
Och jag som knappt kan böja på svenska är lite orolig.
Just nu så känns det som om jag är top-notch i klassen.
Antonio (vår lärare) ger oftast mig ordet när vi ska prata något nytt.
Tänk att man i min ålder gärna skryter om att man är
en töntig plugghäst!
990:- kostar kursen.
Känns som om det oavsett inte är bortkastade pengar.
Soy de Sundbyberg
********
Seguido
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar