tisdag 11 april 2017

Isla del sol

Uppvärmning inför Machu Pichu.
Ett par timmars vandring på "Solön"
Jobbigt för knän framför allt ner.
Vi hade en härligt entusiatisk guide.
























Juan Carlos!

Han berättade jättebra om inca och hur folket
sköter jorden och hur allt fungerar på ön.
Han berättade att han har 3 gånger fler röda blodkroppar än oss.'
Det kändes!
Jag flåsade något enormt upp.
Efter 10 meter uppåt så var man tvungen att vila.
Man återhämtades fort men samma sak om och om igen.
Vi kom upp till 4100 m.ö.h.
Vi gick från ungefär 3750 m.ö.h.
En härlig dag med mycket motion.
Och en lång båtfärd på Titicacasjön.


















































































































































//Frank
*********
Seguido

1 kommentar: