onsdag 19 april 2017

Machu Picchu

En dag i Cusco före vandringen!
En väldigt vacker stad.



















Dåligt med wi-fi i djungeln i Peru.
Jag klagade lite men utan resultat. 
Såg inte en endaste router längs Inca leden.












































Vi är cirka 40 stycken inklusive bärare som ska ge oss upp för berget för att nå Machu Picchu
Bussen hämtade oss 06:30 från hotellet.

Dag 1































































































Easy kallades den:
Så himla easy var den inte för mig.
Magen bråkade och svettas kopiöst.
Hoppas och tror jag har problem med höjden fortfarande.
Magisk natur upplevelse i alla fall.
Det häftigaste jag någonsin sett.
Och detta var dag1.
Hoppas jag känner mig bättre i morgon.
För annars då kan det bli en mardröm.


Dag 2




































































































































Dag 2 var jobbig!



















Sen skulle man ner också!

Challenge
Väckning 05:00
Nej man känner sig inte så där fräsch man önskar att
man vore på morgonen när man ska prestera.
Tyckte jag hade tränat en del i Sverige men oj 
vad jag bedrog mig! Nu kör vi!

Oj va jobbig denna dag blev.
Upp jag tror 1200 m.
Och mestadels trappor.
Men oj va häftiga bergen är.

























Våra guider Reynaldo andra till vänster (brasse förstås) och Thomas han till höger. (som 34 år gammal aldrig lämnat Cusco men sett bilder av Europa) är så bra.

När vi kom fram så gick det ändå inte att äta
för magen fortsätter att krångla. 
Dricka går bra och lite soppa men varken popcorn
(som vi bjuds på efter varje etapp tillsammans  lite coca-te)
Blir Resorb i vattenflaskan. 2 om dagen.
Vi åt 19:00! 19:45 då sov alla!

Dag 3







































































































































































































Väckning 05:00!
På med pannlampan (kolmörkt) och mot frukost.
Man måste ge dom beröm för maten.
Före maten får man varje dag popcorn.
Det smakar ruskigt bra efter varje dags hårda vandring.
Det blir soppa och fler rätter till varmrätt varje dag.
Med tanke på omständigheterna så är maten riktigt bra.
Nu har magen vaknat så nu kom hungern.

21 bärare som bär mat och tält samt all annan
utrustning upp och ner för berget.

























Och dom springer!
Och småsnackar lite!
Själv flåsar man hårt för att få tillräckligt med syre!

Den här dagen bjuder på ännu mer fantastiska vyer.
Det går aldrig att förklara.

Dag 4:

Sista dagen!
Oj va en dusch skulle sitta bra.
Upp 3:15!
Vi måste hinna till Solporten före soluppgången,
Ingen frukost utan 1 dryg timmes "promenad" 
upp och ner för trappor.
Och mitt i detta så börjar det regna.
Så när vi når toppen så ösregnar och blåser det.





















Där nere i dimma och regn ligget målet
Machu Picchu!
Så vi stannar i 3 minuter och sen går
vi ner till ruinerna,
Och då spricker det upp lite.
Och då får vi se Inca's hemliga ruiner,
Ett underverk utan dess like.
























































































































































Jag har nog aldrig svettats så mycket
under så lång tid men värt varenda droppe!
Mina svaga knän led nog värst annars.
Ner var mycket värre än upp!

//Frank
*******
Seguido 

P.s Thomas går upp till Machu Pichu 1 gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar