En väldigt vacker stad.
Dåligt med wi-fi i djungeln i Peru.
Jag klagade lite men utan resultat.
Vi är cirka 40 stycken inklusive bärare som ska ge oss upp för berget för att nå Machu Picchu
Bussen hämtade oss 06:30 från hotellet.
Så himla easy var den inte för mig.
Magen bråkade och svettas kopiöst.
Hoppas och tror jag har problem med höjden fortfarande.
Magisk natur upplevelse i alla fall.
Det häftigaste jag någonsin sett.
Och detta var dag1.
Hoppas jag känner mig bättre i morgon.
För annars då kan det bli en mardröm.
Väckning 05:00
Nej man känner sig inte så där fräsch man önskar att
man vore på morgonen när man ska prestera.
Tyckte jag hade tränat en del i Sverige men oj
vad jag bedrog mig! Nu kör vi!
Oj va jobbig denna dag blev.
Upp jag tror 1200 m.
Och mestadels trappor.
Våra guider Reynaldo andra till vänster (brasse förstås) och Thomas han till höger. (som 34 år gammal aldrig lämnat Cusco men sett bilder av Europa) är så bra.
När vi kom fram så gick det ändå inte att äta
för magen fortsätter att krångla.
Dricka går bra och lite soppa men varken popcorn
(som vi bjuds på efter varje etapp tillsammans lite coca-te)
Blir Resorb i vattenflaskan. 2 om dagen.
Vi åt 19:00! 19:45 då sov alla!
På med pannlampan (kolmörkt) och mot frukost.
Man måste ge dom beröm för maten.
Före maten får man varje dag popcorn.
Det smakar ruskigt bra efter varje dags hårda vandring.
Det blir soppa och fler rätter till varmrätt varje dag.
Före maten får man varje dag popcorn.
Det smakar ruskigt bra efter varje dags hårda vandring.
Det blir soppa och fler rätter till varmrätt varje dag.
Med tanke på omständigheterna så är maten riktigt bra.
Nu har magen vaknat så nu kom hungern.
21 bärare som bär mat och tält samt all annan
Och dom springer!
Och småsnackar lite!
Själv flåsar man hårt för att få tillräckligt med syre!
Den här dagen bjuder på ännu mer fantastiska vyer.
Det går aldrig att förklara.
Dag 4:
Sista dagen!
Sista dagen!
Oj va en dusch skulle sitta bra.
Upp 3:15!
Vi måste hinna till Solporten före soluppgången,
Ingen frukost utan 1 dryg timmes "promenad"
upp och ner för trappor.
Och mitt i detta så börjar det regna.
Machu Picchu!
Så vi stannar i 3 minuter och sen går
vi ner till ruinerna,
Och då spricker det upp lite.
Och då får vi se Inca's hemliga ruiner,
under så lång tid men värt varenda droppe!
Mina svaga knän led nog värst annars.
Ner var mycket värre än upp!
//Frank
*******
Seguido
P.s Thomas går upp till Machu Pichu 1 gång i veckan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar