söndag 2 april 2017

Potosi

Bolivia!
4220 m.ö.h.
Efter 1 dags bussresa genom bergen i Argentina kom vi till gränsen.
Dessa vägar är gjorda för att åka motorcykel.
Vilka serpentinvägar!
Efter gränsen så körde vi en massa mil
innan vi gjorde "buschcamp".
Vi parkerade helt enkelt bussen vid vägkanten
för att sova.
Min tur att göra frukost.
Men Hanna i vårt matlag glömde ställa om
klockan så frukosten var klar när jag vaknade!
Efter frukost så åkte vi till Potosi.
Fick jätteont i magen av den höga höjden.
Vi kom lite tidigt så vi åkte för att bada i
en varm källa,
Men det var för många dödsfall i den lilla källan.


Så vi åkte till ett vanligt bad och blev utstirrade
av 99% av alla där.
I Potosi så finns det inga "rena" bilar.
Det är en dieselstank utan dess like.
Flera fick huvudvärk.
När man går uppför backarna så känns det 
som om man har usel kondition.



















Lite lamadjur innan gränsen till Bolivia.


























Precis klarat gränskontrollen!



















Välkommen till Bolivia!

























"Dödens källa" 4 dog några dagar före vi kom
Det är en vulkan med virvlar som inte syns.
När man är i mitten så sugs man ner.
















































Potosi!
Snygga hus,
//Frank
*********
Seguido

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar