Puno!
Kvällen då pappa var sjuk gick jag utgick käkade med några andra och testade alpacka för första gången! Det var ingen höjdare utan smakar som lövbiff mest torrt. Det vart någon drink på stan! Här är lite bilder från puno!
Dagen efter besökte vi vassöarna, himla häftigt att se hur dem själva byggt öar mitt på titicaca sjön som de väljer att bo på. Däremot känndes det som att dessa människor blev utnyttjade av turistfirmor, guiden tyckte hela tiden vi skulle dricksa/köpa saker från dem. Så jag undrar hur mycket av de 120kr som turen kostade som faktist gick till befolkningen :(
Buschcampen dagen efter var en kall historia vi såg snö första gången på resan och alla gick och la sig innan åtta för att vara garanterade en plats inne i bussen!
Pappa och jag delade på en flaska bolivianskt vin (super gott) innan vi gjorde detsamma!
Juste fick tacos till middag (pappas matlag lagade) super lyckliga!
//Michelle
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar