Dag1:
Lite kiss pauser i mitten av ingenstans.
Att stanna vid en bensinmack
och prata fotboll med en argentinare är kul.
Jag hankar mig fram på dom få ord jag kan.
El nino mucho amor Mario Kempes futboll
mundial siete y ocho!
Ungefär så låter det först.
Sen blir det mindre grammatiskt riktigt än så.
Michelle var med i matlaget den dagen.
En dotter som lagar frukost, lunch och middag
det händer bara i Argentina!
Varje dag här är hittills den bästa dagen!!!
När man åker på landsbygden i Argentina
så ser man djur lite här och där.
Skunk tror jag att jag sett.
När man har åkt i typ 20 minuter i 80 km/h så finns det plötsligt en häst mitt på vägen.
Eller ett par ytterst välmående hundar.
Hundar och åsnor är det gott om.
Nästan alla ser frisk ut.
Dag2:
Frukost vid pumpen!
Bensinpumparna!
Några småsura minet för att jag försov mig!
Mitt matlag i alla fall.
Straffkomendering! Men det var ok.
Sopa bussen lite.
Kom fram till Salta efter 140 mil på krokiga vägar.
Äntligen en dusch!!!!!
Som jag längtat.
I morgon kan det bli en tur på
"Lilla Gubben"
//Frank
*********
Seguido
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar