måndag 27 mars 2017

Vinprovning dag 5

Igår så besökte vi vingårdar.
Vi hade bokat en tur som gick på 450 pesos(cirka 230kr) och dessa kan vara mina bäst spenderade pengar på hela resan! Först så var vi på en oliviljefabrik där vi fick se hur olivolja gjordes samt provsmaka en massa olika var helt fantastisk olivolja och superkul att se tillverkningen.

Efter det så vart det en ekologisk vingård, riktigt duktig guide och en himla mysig fabrik! Provsmakningen här var fantastisk! 
Många super goda röda viner! Och en flaska gick på cirka 120 pesos (70kr) och det var ett av de bästa vinerna jag druckit!

Vingård nummer 2 var sådär, hittade inget vin som jag vart frälst av men var trevligt!

På kvällen hade vi grillfest fantastisk mat! Men eftersom vinet var så gott vart det ganska sent! Inte super pigg idag om man säger så...

En härlig dag med gott om provsmakning.
























En bra guide om olivolja!




































































//Michelle






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar