måndag 27 mars 2017

Bussen

Jag är nummer 16!
Michelle 17!
Varje person får ett nummer som man ropar
efter varje stopp med bussen
Vi är 20 personer i bussen.
Gunnar kör och Marco från Bolivia är chef.
Hanna är matansvarig.
Det är 14 sittplatser och 
4 liggplatser som är hyfsat stora.
På natten görs alla platser till sängar.
Ett gäng gör 10 sängplatser på taket.
























På söndagen så var jag med i matlaget.
Jag i matlag nr.1 och Michelle i nr.2
Det innebär att man ska göra lite käk 
och det därtill.
Men i bussen råder det ett organiserat kaos.
Där dom gamla känns organiserade och tråkiga.
Och dom yngre kanske åt andra hållet.
Intressant och spännande.
Man får fort lära sig som Rosa Buss resenär
att inget är skrivet i sten.
Väntan och schema ändring händer hela tiden.
//Frank
*******
Seguido




1 kommentar:

  1. Hej! Kul att höra hur ni har det och äntligen kom en bild på bussen��Tänk vad otroligt mycket ni får uppleva medan vi andra bara går och jobbar.Njut!!//Tina

    SvaraRadera